Borsa Brown - Légy(ott) Isztambulban

Ismét adtam egy esélyt az Írónőnek és sikerült nem túl rossz élményekkel befejeznem a regényt.

Körülbelül a könyv feléig el voltam szédülve: egész jó ki sztorit kaptunk, a főszereplőt sem akartam agyon verni egy vaslapáttal és olvastatta is magát, néha majdnem Isztambulban éreztem magam és eszembe jutott amikor 2 éve a barátnőmmel mi indultunk neki a "nagy világnak", igaz mi Szicíliáig jutottunk, de a hangulat elkapott.

A borítóval nem tudtam kibékülni: a hangulat egész jó, de a regényben egy 40 éves főhősnőt kapunk, ami a maga nemében ritkaságnak számít és igencsak üdítően hatott - a borító szereplő lányka szerintem épphogy 20 éves.

Mire gondolok azzal, hogy "üdítően hatott egy 40-es főszereplő"? Nos a hasonló könyvek főszereplői mind 20-asok, esetleg korai 30-asok, nem nagyon akadt még a kezembe olyan "limonádé", ahol 40-es lett volna a főhős. Tetszett, ahogyan az is, hogy voltak gyerekei, volt egy sz@r házassága, amiből próbál kilábalni, de nem túl határozott jellem, így az ex ott nyomja el és csinál belőle bohócot ahol tud. Ezzel igaz volt egy kis logikai problémám: Fanni, a főszereplőnk, pszichiáter... így elég hihetetlen, hogy ennyire béna legyen a magánéletében. Ha más foglalkozást választ neki az Írónő kicsit hihetőbbé válik.

Az isztambuli vonal tetszett és az első találkozásnál sejthető volt, hogy lesz valami összefüggés a két pasi között. Mire kiderült a "csavar" már szinte biztos voltam a dolgokban, ahogy Zidan fia kilétében is.

Zidanról. Nos a Páromat már többsoron nézték töröknek, így nyilván odáig voltam Zidanért is. *hihi* A baklavás dolog számomra kicsit sok volt, ahogyan a kórházi jelenetek is.

A mellékszereplőkről:
- Nóra (-így hívták ugye a legjobb barátnőt?), amint leléptek a gépről Isztambulban teljesen kifordult magából. Oké, hogy ami "xy helyen történik az ott is marad", de könyörgöm 40 éves nőkről beszélünk, ne viselkedjünk már úgy, mint a huszonéves csitrik. Kicsit zavart - és ezt Nóra védelmében írom! - hogy annyiszor le volt írva, hogy "fúj póthaja, szempillái vannak, meg fúú még körmei is"-ez miért probléma 2024-ben? Ha valakinek nincs kedve minden reggel sminkelni, ezért "rásegít" a megjelenésére pillákkal, vagy nincs sok haja (lehet betegség miatt?!) és tettet póthajat az már rögtön az ördögtől való?
Nóra és Fanni kapcsolatát nem éreztem igaz barátságnak. Nem is foglalkoztak egymással, fogalmuk sem volt sokszor mi történhet a másikkal. Ki kellett volna mondaniuk, hogy b@$zni mennek, nem csajos kirándulni...
- Fanni gyerekei, Abigél és Dani: kicsit kikészített, hogy a 16 (?) éves Dani érettebben viselkedett, mint az orvosi diplomával rendelkező anyja, az apjáról nem is beszélve. Abigél elvileg 10-11 éves, de simán úgy viselkedett, mint egy 6-7 éves.

Összességében nem volt rossz, sőt kicsit pozitívan csalódtam az Írónőben, és visszakaptam a reményt, hogy tudnak még jól írni a magyar kortárs írónők. Kicsit sajnáltam, hogy a könyv felétől kicsit olyan volt, mintha megunta volna az Írónő a sztorit és a fennmaradó oldalakat csak szexszel akarta/tudta volna kitölteni. A lezárás...nos az nem is volt lezárás, inkább olyan függővég szaga volt, de nem értem. Akkor ebből sorozat lesz? Megőrülök már a sok erotikus-romantikus semmit mondó sorozattól.

– Magyarok vagytok?
– Igen.
– Magyar nők szépek.