Lucinda Riley - A hét nővér (A hét nővér 1.)

Annyira régóta vágytam rá, hogy nekikezdjek a sorozatnak, hogy el sem tudom mondani. Sokáig tologattam magam előtt A hét nővért, mert megijesztett, hogy ilyen hosszú egy-egy rész és ennyi könyvből áll a sorozat. Féltem, hogy nem fog tetszeni és felesleges lesz a "sok hűhó".  Szerencsére "feleslegesen" tologattam a sorozatot magam előtt, mert teljesen magával ragadott az első kötet és teljesen belebetegedtem, amikor olyan apróságok miatt, mint alvás, munka, egyéb kötelezettségek abba kellett hagynom az olvasást.

S P O I L E R

(Valójában nem szeretnék spoilerezni, de nem tudom már mi az, ami a fülszövegből kiderült és mi az, ami olvasás közben lett világos.)

Pa Salt a titokzatos, milliárdos a világ különböző pontjairól örökbefogadott 6 lány-babát, akik szép lassan felnőttek és elindultak az útjukon. A mi titokzatos örökbefogadónk a lányokat egy csillagkép csillagjai után nevezte el és kicsit bábjátékos módjára ezzel talán az útjukat is megadta. A regény elején megismerkedünk Maia, a legidősebb nővér szemén keresztül a Nővérekkel és történetükkel, ki és mikor csatlakozott a csaláshoz, illetve a regény kezdetén hol tartanak éppen. "Váratlanul" (hiszen a fülszövegből meg tudjuk), rejtélyes körülmények között meghal Pa Salt és a lányok összegyűlnek a Genfi-tó partján a milliárdos "kastélyában". A temetést megtartották a lányok nélkül, rájuk csak a végrendelet és egy-egy levél vár az "apjuktól". Maia, aki szerintem iszonyú depressziós nem vár sokáig, "kicsi" külső tényezők miatt nekivág az útnak, hogy felfedezze, honnan is jött és talán, hogy hová tart?
Maia útja, és kérdéseire a válasz, Brazíliában, Rio de Janeiroban van. Sosem vágyakoztam Rioba, de a regény olvasása közben őszintén elkapott a vágy, hogy meglátogassam a várost és a hatalmas Cristo szobrot.

Rioban Maiára rátalál a szerelem és szép lassan a múltjával is megismerkedik, dédanyja levelezésein keresztül. Őszintén tetszettek azok a részek, amik az 1920-as évek végén játszódtak és nagyon megszerettem Belt, Maia dédnagymamáját. Tetszett a szerelmi háromszög és érdekes volt a világválság kirobbanását "Brazíliában átélni". Szörnyű volt belegondolni, hogy mennyi élet tönkrement akkor (is).

Nem szeretnék több mindent elárulni a könyvről, csupán próbáltam kedvet csinálni hozzá, hiszen eddig ebben a műfajban nem sok olyan könyvvel találkoztam, ami Brazíliában játszódik, főleg nem 1928-29-ben és 2007 körül.

Az igazi spoiler most jön, amin igazából a regény olvasása óta töröm a fejem, kérlek tényleg csak akkor olvasd tovább, ha nem bánod ha bármit is "lelövök":

  1. Ki volt az a kisfiú, akit Bel Párizsban megmentett? Mondjátok, hogy szerintetek is Pa Salt, mert szerintem simán lehet! A kor stimmel, illetve...
  2. ... a regény végén (hm, vagy a második elején?!) Ally Pa dolgozószobájába ül be dolgozni és megtalálja a Cristo szobor eredeti, kicsinyített változatát, tehát nem egy szuvenírboltban kapható tömegcikket. Szóval...szerintem tuti Pa Saltot mentette meg Bel és Laurent Párizsban.
  3. A titokzatos telefonhívás... biztos vagyok benne, hogy nem halt meg az öreg csak azt akarja, hogy a lányok (akik valljuk be nem kicsit lettek elkapatva...) megtalálják magukat, az útjukat és kicsit tisztába kerüljenek vele, hogy honnan jöttek.

S P O I L E R   V É G E

Száz szónak is egy a vége (majdnem egy szónak is száz lett a vége :D!) Nagyon tetszett Maia sztorija és már rá is vetettem magam a következő részre, hiszen a molyos értékelések alapján az is lesz ennyire jó.

– Szereted a csillagokat? – kérdezte tőle, bár már rég elfogadta, hogy soha nem fog választ kapni.
A fiú kissé elmosolyodott, majd bólintott.
– Ott az Orion-öv – mutatott fel Laurent. – Attól nem messze pedig a hét nővér, vagyis a Plejádok. A szüleik, Atlasz és Pléioné vigyáznak rájuk.