E. Lockhart - A hazudósok

Régóta szemezgettem a könyvvel, mert rohadt nagyon kíváncsi voltam, hogy mi ez a nagy hype körülötte? Tetszett, tetszett, de Tasmina Perry - Viszlát Mennyország! című könyve jobban bejött annó.

Sokan írták molyos véleményeknél, hogy az elejétől sejtették a csattanót. Nos vagy én vagyok túl birka, vagy én vagyok túl birka, de nekem nem esett le a "poén", amíg a végére nem értem.

S P O I L E R

Persze az elejétől sejteni lehet, hogy valami nem okés Cady-vel, de hogy pontosan mi az csak szépen lassan derül ki. Az például nem volt számomra egyértelmű, hogy a tizenötös nyáron valóban vagdosta magát, vagy csak hallucinálta a "földre omló vért" vagy esetleg ez csak valami költői kép akart lenni?

A szereplőkkel igen nagy bajban voltam, a Nagynéniket például nem sikerült megjegyeznem és a Kicsiket is kevertem a regény végéig. A Nagymama nevét körülbelül a regény felénél jegyeztem meg, addig teljes homály voltam, hogy ki is a a szereplő? Talán valamelyik férj, vagy nagynéni, vagy szigeten dolgozó?
Szóval nekem sok volt a szereplő , vagy legalábbis töményen lettek ránk "eresztve" így teljesen összezavarodtam a regény egészére.

Az alaptörténet egyébként nem volt rossz, attól eltekintve, hogy nekem nagyon érződött rajta a fentebb említett Tasmina Perry copy. A fejezeteket nem húzta hosszúra a Szerző és néhol zavaróak voltak az időbeli ugrálások, de egy-két bekezdésen belül rá lehetett jönni, hogy visszaemlékezésről olvasunk-e. A mese fejezetek engem untattak és zavartak, jobban örültem volna, ha helyettük haladunk a sztorival és kiderül, hogy mit is akar Lockhart kihozni a könyvből.
Érdekesek voltak a családon belüli konfliktusok, illetve az, hogy 3/3 házasság tropára ment, mégis mennyire a tökéletesség a fontos. Még a tizenhetes nyáron se hagyta el egyik nagynéni száját, hogy ezt elrontottuk, vagy ennek nem így kellett volna történie. Nem. Csak a látszat, de az mindenek felett. Elgondolkodtató, hogy végülis ki a felelős? Ki tehet az egészről, miért jutottak el idáig a Hazudósok?

A könyv mondandóját szerintem mindenkinek magának kell leszűrnie, mert mindenkinek mást ad. Mit jelenthet gazdag családba születni és létezni benne? Mit várnak el egy örököstől, hogyan felelj meg a nagyszüleidnek, szüleidnek? Van-e értelme belebonyolódni egy gazdag-szegény kapcsolatba? Van-e jövője? Mivé teszi az embereket a pénz utáni hajsza? Hogyan teheti tönkre a családi kapcsolatokat a pénz utáni vágy? És a legfontosabb kérdés: Létezik-e Isten? És ha létezik miért engedi a nyomort?

Ha valaki megkérdezi mi a történet vége: hazudj! Ezt el kell olvasni, hogy megértsd.

- sztori: 5/4
- szereplők: 5/3
- borító: 5/5 (Nekem nagyon szép ez a borító :-))
- újraolvasom-e? Nem hiszem, aztán ki tudja :-')
- Kedvenc idézet:

Légy egy kicsit kedvesebb, mint amennyire feltétlenül szükséges.