Kívánságlista

avagy, miről álmodik a lány?

Ha szeretsz olvasni ismered az érzést, hogy pénztárca-gyilkosság betérned egy könyvesboltba, legyen az "hagyományos"-bolt vagy webshop. Sajnos elég sok kötelező irodalmat adtak fel a tavaszi félévre, így igen sok online könyves boltban fordultam meg az elmúlt hetekben, és sajnos muszáj volt jobban körbe is néznem. (Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek nagyon régről is a kívánságlistámon könyvek, hanem inkább azt, hogy most bizony kibővült a listám.)

Vannak könyvek, amik 6-7 éve várnak arra, hogy megszerezzem őket, és vannak olyanok, amiket múlt héten láttam meg. Hoztam egy 20-as kívánságlistát, de az az igazság, hogy ha nem korlátozom le magam, akkor ez a lista simán lehetne 200-as is.

Illetve vannak könyvek, amik már a gépemen pihennek, de egyszerűen nincs időm rátölteni őket a Kindle-re, illetve tettem egy fogadalmat: amíg molyon nem érem el a saját könyvek olvasottsága 35%-ot nem "veszek" új könyveket (most 29%-on vagyok).

Jöjjön a listám, a teljesség igénye nélkül.

1. Iny Lorentz - A vándorszajha sorozat 2.-5. rész
A sorozat első részét nagyonnagyon régen olvastam (talán az első könyvek között volt, amiket a netről szedtem le annó) és nagy hatást tett rám. Undorító, ugyanakkor izgalmas, hogyan is éltek a középkorban a...nos, mondjuk ki: hivatásos nők (sikerült szépen megfogalmaznom). Van benne szerelmi szál meg izgalom is bőven, szóval vágyom a sorozat többi részére!

2. Delia Owens - Ahol a folyami rákok énekelnek
Akkora a hype a könyv körül, hogy úgy érzem ideje lenne beszereznem. Kíváncsi vagyok, hogy tényleg megéri-e a "sok hűhó"?

3. R. Kelényi Angelika - Caroline Wood sorozat
Az az igazság, hogy bele se olvastam miről szól. Sőt, amíg nem kezdtem neki a listának azt se tudtam, hogy ez egy sorozat. És mégis hogyan került a listámra? A válasz egyszerű: az első regény címe Barcelona, Barcelona (és ugye Barcelona egy hatalmas álmom).

4. R. Kelényi Angelika - Az ártatlan című sorozat
Báthory Erzsébet mindig is érdekelt és vonzott. Misztikusnak és érdekesnek találtam világéletemben a történetét, így, amikor a fülszövegen megláttam a nevét, rögtön ment a kívánságlistámra.

5. Deborah Feldman - Unortodox
Még egy könyv, ami körül hatalmas a hype, így én is kíváncsivá váltam. A vallás, és a vallásból származó problémák tőlem mindig is távol álló témák voltak, amiket jobb szerettem kirekeszteni az életemből, így kíváncsi leszek, hogy reagálok erre a sztorira.

6.Anne C. Voorhoeve - Lilly átmegy a falon
Az Írónőtől volt már egy olvasásom, a Liverpool Street. Kemény könyv volt, de annyira szerettem a stílusát, hogy amikor megláttam, hogy van még egy könyve magyarul ment a kívánságaim közé.

7. Tasmina Perry - Sztárok ügyvédje
Sokan lenézik, sokan semmire tartják, de nekem a kedvenc Íróm. Imádom a könyveit, imádom, hogy elhozza a luxust és a pénzt nekünk egyszerű földi halandóknak is. Imádom a csavarokat, amiket beletesz a könyveibe. Bármelyik könyvéhez juttok is hozzá: ne ijedjetek meg a vastagságától, tapasztalatból mondom, hogy 1-2 nap és kiolvasod!

8. Tasmina Perry - Titokzatos idegen
Szerintem fentebb mindent leírtam: Tasmina a legjobb.

9. Chanel Cleeton - Jövőre Havannában
'50-es évek és Kuba. Kell ennél izgalmasabb téma? Nagyon bízom a történetben és remélem, hogy Reese Witherspoon jó könyveket válogat be a könyv klubjába.

10.Michelle Moran - Madame Tussaud
Kétszer volt szerencsém járni a londoni panoptikumban. Legutóbb két éve (amikor még úgy éltünk, hogy "juj szabad a hetem, nem ugrunk el mondjuk Londonba?", régi szép idők) és valahányszor belépek eszembe jut, hogy ki lehetett ez a "nő", akinek a nevét kimondva mindenkinek a kedvenc híressége viasz-szobra jut eszébe? Miért nem a "nő" jut róla eszünkbe? Létezett egyáltalán? Vagy csak elnevezték valahogy a múzeumot? Nagyon úgy tűnik, hogy létezett és nagyon úgy tűnik, hogy ha sikerül megszereznem a könyvet megismerem a történetét végre.

11. Michelle Moran - Az eretnek királyné
Egyiptom mindig is vonzott, és nem feltétlen nyaralásokra gondolok (köszi Covid, már 3 utunk ugrott Egyiptomba miattad), hanem a történelmére. A fáraók és amiket alkottak mindig is elbűvöltek és magukkal ragadtak. Nefertiti története már régóta meg van, lehet időszerű lesz újraolvasnom mielőtt ezt a könyvet is megkaparintom.

12. Henryk Sienkiewicz - Qou vadis?
Középiskolában, pontosabban 7. és 8. osztályban, kötelező volt latint tanulnunk. Ha másra nem is, arra jó volt az a két év, hogy nagyon sokáig irtóztam mindentől, ami a Római Birodalomhoz köthető, ezt a műveltségemet szeretném kiépíteni és ez a regény elég jól hangzik hozzá.

13. Kathy Reichs - Temperance Brennan sorozat
Dr. Csont a kedvenc sorozatom, bármelyik részét bármikor képes vagyok megnézni. Régóta szemezek a sorozattal, hiszen elvileg 10 részes, de az első három rész dupla, tehát összesen 13 részes, ami elég riasztóan hangzik.

14. Pamela Binning Ewen - Párizs királynője
Coco Chanel örök. Ő egy olyan téma, akiről bármikor, bármennyit képes vagyok olvasni.

15. Kathleen Tessaro - Ritka kincsek
A szerző másik regényét (A parfüm titka) már régebben olvastam és tetszett, hiába húzták le a molyon. Az igazat megvallva ennek a könyvnek az értékeléseit még nem olvastam el, annyira megörültem, hogy van még egy könyve magyarul Kathleennek.

16. Belinda Alexandra - Flamenco Párizsban
Mindig is érdekesnek tartottam a francia és a spanyol kultúra keveredését, arról nem is beszélve, hogy a fülszöveg azt ígéri nekünk, hogy a mű egyik helyszíne Barcelona lesz.

17. Nicolas Barreau - Párizs mindig jó ötlet
Lassan nem tudom magamról lemosni, hogy én odáig vagyok Párizsért. Pedig ez nem igaz! Voltam már és nem tetszett, nem volt szimpatikus és az emberek sem voltak kedvesek. A könyvekben ez máshogy jön át. Szóval Párizzsal megmarad a kapcsolatunk ilyen egyedinek: a könyvek lapjain szívesen vissza-visszalátogatok, csak a valóságban ne kelljen mennem.

18. Nicolas Barreau - Piciny csodák kávézója
Sajnos bántóan kevés könyv kerül az utamba, ami Velencében játszódik, pedig a Velencei kurtizán című film óta odáig vagyok érte (voltam már, de csak átutazóba, így véleményt még nem teljesen tudok róla alkotni).

19.Suzanne Collins - Énekesmadarak és kígyók balladája
Az Éhezők viadala trilógia nem volt a kedvencem. Lassan haladtam vele és követhetetlennek tűnt néhol. Nem tudtam megszeretni a szereplőket és sokszor idegesített a "főhős". Ettől függetlenül kíváncsi vagyok, hogy mit tudott "előzmény"-sztorinak kitalálni a szerző.

20.Kertész Erzsébet - Bettina három élete
Negyedik osztály előtti nyáron bezárkóztam. Talán korai tinédzserkor?
Nem mentem sehova és nem tartottam senkivel sem a kapcsolatot. Anya barátnője megfogott, beültetett a kocsijába és elvitt a könyvtárba, pedig nem voltam nagy olvasós (Anya olvasta ki helyettem a kötelezőket!), szóval elvitt a könyvtárba. Csak pislogtam, sokan voltak és nem értettem: ők maguktól jönnek ide? Nyáron?
Beíratott és mondta, hogy válasszak. Oké, mondom valamit leszedek a polcról, aztán két hét múlva azt hazudom, hogy kiolvastam és hátha békén hagy, ha meg nem akkor, újra eljátszom az egészet.
Belenyúltam. A fent említett Kertész Erzsébet könyvet leszedtem a polcról, amikor odalépett hozzám, hogy de örül hogy sikerült is választanom. Mehetünk? Úristen. Néztem ám, majdnem 400 oldalas könyv, ezt senki nem fogja elhinni hogy elolvastam.
10 éves voltam dacoltam a világgal. Hazamentem és letettem az asztalomra. Méregettem. Belelapoztam. Elkezdtem olvasni.
Másnap délután mentünk új könyvért a könyvtárba.
Ennek a könyvnek köszönhetek mindent. Ennek a könyvnek köszönhetem, hogy SZERETEK olvasni.