Julie Caplin - Egy csésze kávé Koppenhágában (Egy csésze kávé...1.)

Eltűntem. Nem keresek kifogásokat, hatalmas változások álltak be az életemben és sajnos ez az olvasás rovására is ment. Elég sokáig olvastam ezt a könyvet, jó nagy szünetekkel, de ha a szívemre teszem a kezemet, akkor ha nem is változik meg teljesen az életem, akkor sem biztos, hogy sokkal gyorsabban haladtam volna. 

Először is a borítóról: olyan kis vidám, szuper színekkel, hogy december elején teljesen felvidított és hatalmas lendülettel estem neki a könyvnek, arról nem is beszélve, hogy Koppenhágáról nem sok helyismeretem van, meg egyáltalán nekem Dánia mindig is kiesett, így a cím is felkeltette az érdeklődésemet.

A szereplők nekem sokan voltak az elején, nagyon nehezen jegyeztem meg, hogy ki kicsoda, kb a könyv végére kerültem teljesen képbe az újságírókkal. Maga a helyszín - Koppenhága - elkápráztatott, nagyon szimpatikus a város így "első olvasásra", fel is került az utazós bakancslistámra. 

S P O I L E R 


A történet maga nem volt egy bonyolult: agyonhajszolt munkamániás lány, megkapja a nagy esélyt, miután agyon szívatják a fejét a munkahelyén, elmegy világot látni egy csapat újságírónak "álcázott" pszichopatával - tisztelet a kivételnek - ezen az úton aztán történik minden, nagy nehezen túl éli a hetet, hazamegy, felmond, összejön a pasival, szétmegy a pasival, majd megint összejönnek és happy end. 
Ez lenne röviden, tömören a regény. Egyébként kikapcsolódós könyvnek nem lenne rossz, csak nekem néhol végtelenül hosszú volt, és nagyon szenvedtem. :(

S P O I L E R   V É G E

A könyvben rengeteget lehet olvasni, a dánok híres "találmányáról", a hyggéről. Igazából a könyvből okosabb nem lettem a hyggével kapcsolatban, de az érdeklődésemet felkeltette és biztos vagyok benne, hogy hasznos dolgokat fogok a témában találni, ha nekiülök, főleg így költözködés előtt :-)

Mindent összegezve: 100-150 oldallal lehetne kevesebb a könyv és jobban tudtam volna élvezni, egyszer olvasósnak elment és lehet, hogy rá fogok egyszer vetemedni, hogy tovább olvassam a sorozatot. 

Az ételeket szeretettel kell elkészíteni. Minden finomabb, ha szeretettel készül.