Stephanie Garber - Caraval (Caraval 1.)

Adós voltam vagyok a könyv értékelésével, de igen sokat kellett gondolkoznom, hogy hogyan is állunk egymással. Elsőre nagyon tetszett a könyv és rögtön vettem is elő a folytatását. Viszont a sorozat második részét lassan egy hónapja olvasom és kicsit megkérdőjeleződött bennem, hogy valóban tetszett-e az első rész.

Tetszett nagyon az elképzelés és izgalmasnak találtam a "játékot" is, viszont az számomra nem szimpatikus, hogy nem öntöttünk "tiszta vizet a pohárba", hogy akkor mi is volt a játék része és mi a "valóság". A második résszel is ez egyébként a bajom. Értem én, hogy illúzió, meg varázslat, meg fantasy, de annyira kuszaság van, hogy nem tudom rend lesz-e valaha a fejemben :D

A szereplőket eléggé megkedveltem, kivéve a két főszereplő lányt. Náluk annyira "túl volt tolva", hogy Tella ledér, Scarlett meg erkölcsös, hogy már a falat tudtam volna kaparni. Számomra az is idegesítő volt, hogy többször is lehetett volna Scarlettnek nagyobb gondja is annál, minthogy éppen milyen ruhában van, hiszen valljuk be őszintén, az igen sok esetben mellékes.
A szerelmi szál nagyon tetszett, igaz nekem a rossz fiúk a zsánereim, ezért szegény Juliannek nem tudtam annyira szurkolni, mint Dantenak :P

*spioler* hálistennek a következő részben kapunk belőle többet <3 *spoiler vége*

Legend személye körüli titkolózás szerintem felesleges, ha valaki eléggé figyelmesen olvas, akkor az már ebben a könyvben levágja, hogy ki is a titokzatos játékmester ;-) Ezt persze most még nem fogom lelőni, illetve szerintem a második kötet végén fog hivatalosan is kiderülni, hogy melyik szereplő (színész) valójában Legend, ezért igyekszem minél előbb befejezni a Legendaryt is, hogy megírhassam Nektek, hogy "igazam volt!" Hahaha :D

- sztori: 5/5 (Szeretem a fantasykat, főleg ha van romantika is bennük, sajnálom, hogy a második résszel kínlódok, de igyekszem befejezni minél előbb a sorozatot :D)
- szereplők: 5/4 (A két főszereplőt annyira nem tudtam megkedvelni, de a színészeket, nagyon megszerettem :-))
- borító: 5/5 (Szerintem nagyon szép! Illetve a könyv elején a térkép is tök érdekes <3)
- újraolvasom-e? Leginkább attól függ, hogy a sorozat többi része mennyire tetszik meg.
- Kedvenc idézet: 

A megvalósuló álmok gyönyörűek, de ha az ember egy álomból képtelen felébredni az rémálommá válhat […]