Nora Roberts - Bűbájosok (Donovan örökség 1.)

A könyv legvégén esett le miért volt folyamatosan deja vum: én ezt a könyvet bizony réges-rég olvastam; ettől függetlenül teljesen új olvasásnak éltem meg és tetszett. Persze nem vártam nagy dolgokat és nem is kaptam, de kikapcsolódásnak kellemes volt.

S P O I L E R

A kötetben két történetet kapunk: Morganaét és Nashét, illetve Sebastianét és Melét. Nem árulok el nagy titkot, ha leírom, hogy Morgana és Sebastian a boszorkány a történetekben (és unokatestvérek is), Nash és Mel a "halandók", akik a párjaik lesznek.

Az alaptörténet mindkét esetben szinte ugyanaz: a halandó "páciensnek" segítség kell (forgatókönyvírásban vagy éppen magánnyomozásban), jön a boszorkányunk, egymásba szeretnek, közben megoldódik a "probléma" és boldogan éltek... Na ja. Instant cukormáz-mérgezés, de nézze ezt e mindenki. Minden lánynak szüksége van néha ilyenre is.

A két történet közül talán Morganáé tetszett jobban, Sebastian partnerét sajnos nem tudtam megszeretni.

A boszorkányság-mágia vonal egy-egy könyvben nagy kedvencem tud lenni, itt is érdekes volt az alapötlet, de úgy éreztem, hogy kevés. Tudtam volna többet is olvasni róla és bevallom szívesebben olvastam volna a boszorkányságról, mint egy-egy elnyújtott ágyjelenetet, amit néhol át is lapoztam. Persze kell az is egy ilyen könyvbe, de számomra unalmas volt és vontatott.

Az ágy jelentekről még egy kicsit: szép dolog, amikor líraian vannak az "ilyen" dolgok leírva, DE kicsit az irodalmi alkotások is tehetnek róla, hogy sok fiatal lány (nyilván a nőneműek olvassák túlnyomó részt az ilyen regényeket) irreális elvárásokkal van és, amikor eljön az ideje és a "herceg" csak csalódás és keserű szájíz lesz a vége a dolgoknak, hiszen nem olyan volt, mint a könyvekben. Nem, nem lesz olyan, hiába szeretjük a másikat, az ilyenek a valóságban nem léteznek. Meg lehet próbálni, de akkor sem lesz olyan, mint egy könyvben; illetve ki akarna egy könyv leírása alapján szerelmeskedni?

Cukormáznak, kikapcsolódásnak nem volt rossz, nincs kizárva, hogy tovább fogom majd olvasni a sorozatot, hogy megismerkedhessek a harmadik unokatestvérrel is a következő kötetben.

Több vagy, mint gondolnád – suttogta halkan –, de kevesebb, mint lehetnél.