Kiera Cass - The Selection - A Párválasztó (A Párválasztó 1.)

Emlékszem, amikor először olvastam a könyvet (2018-ban) iszonyú meleg volt. Feküdtem Anyuéknál a nappaliban a kanapén és kb egy délután alatt elolvastam a könyv nagy részét és szabályosan rosszul voltam, hogy vége.
Azóta sok idő eltelt és sokszor eszembe jutott a könyv, hogy majd sort kerítek rá és újra el fogom olvasni, és az milyen jó is lesz.

Mivel ez egy ifjúsági regény és annó kedvencnek is választottam, így kicsit elnézőbb vagyok vele, de azt kell, hogy mondjam, hogy kötelezővé tenném a molyon, hogy bizonyos időközönként újra kelljen bírálni a kedvenc könyveinket. Eltelt 6 év, meg sem próbálom összeszámolni mennyi könyvet olvastam azóta és mennyi minden történt velem is. Azt hiszem azóta végképp és ténylegesen fel is nőttem, így a könyvet nem tudom már kedvencemnek nevezni, pusztán csak egy édes kis elgondolásnak.

Annó azt írtam rá, hogy az Éhezők viadala Disney-köntösbe bugyulálva és ez az állításom nem dőlt meg a mostani olvasásomkor sem, attól függetlenül, hogy úgy érzem, hogy a sztoriban lett volna potenciál, csak az Írónő nem annyira bontogatta ki a szálakat.

A "kötelező" szerelmi háromszögön kívül itt még egy 36 szög (wá) is jelen van és őszintén idegesítő volt néhol a sok kínlódás.

Nem szeretném elspoilerezni a részleteket, meg közben már javában a második kötet közepénél tartok, de azt kell, hogy mondjam, hogy bizony-bizony voltak részek, amik annyira semmitmondóak és unalmasak, hogy átlapoztam (lásd Aspen-America párbeszédek 99 %-a), ez sajnos a következő részben sem jobb, szóval igyekszem azokat átugrani, mert hihetetlenül unalmas és semmitmondó az egész kapcsolat közöttük.

A 35 kiválasztott lány ötlet nem lenne rossz, de kicsit túl sokan voltak a lányok, és nem annyira jutott idő rájuk. Ha mondjuk nem lennének ennyien és kicsit többet meg tudtunk volna róluk, rögtön izgalmasabbá válna a verseny - még úgy is, hogy az első oldaltól egyértelmű ki lesz a hercegné.

Mindent összevetve, megöregedtem az ilyen, s hasonló könyvekhez, de hogy őszinte legyek nem zavar. El fogom olvasni a második és harmadik részt is, sőt ha már ennyire nosztalgikus hangulatba vagyok más "régi" kedvenceimet is magamhoz fogom venni újra. Ez a sorozat aranyos, tini-regény, ami nem váltja meg a világot, de kikapcsol és talán nem is olyan káros a fiatalokra. (Legalábbis nem annyira mint LL néhány kötete...) Ha lesz lányom oda fogom-e adni neki? Lehet.