Kerstin Gier - Keresztanya (Anyák maffiája 2.)

Az egyik szemem sír, a másik... nos az is. Amikor elkezdtem ezt a könyvet derült ki számomra, hogy a sorozat nem csak ebből és az előző kötetből áll, hanem van még két másik része is, amit valamilyen oknál fogva nem jelentettek meg magyarul. Elképesztően elszomorító és dühítő a dolog, hiszen nagyon jó kis sztori, igazi kikapcsolódás.

A Keresztanyát úgy felfaltam, hogy észre se vettem. Egyszer csak elfogytak az oldalak, a kindle-m megkérdezte hány csillagosra értékelem a könyvet és kész pont. Ennyi volt. Nagyon szomorú, hogy nincs magyarul megjelent folytatása, így nem is tudom, hogy merjem bárkinek is javasolni, hogy kezdjen neki? Hiszen mindannyian tudjuk, hogy 16 év után nem fogják megjelentetni a befejező köteteket.
No, de hogy ne csak keseregjek: a korábbi szereplők mellé kaptunk új szomszédokat is, Conny igazi "keresztanyás" jelenetet is kapott, ami őszintén szólva igazán passzolt a könyvhöz: iszonyú vicces volt, arról nem is beszélve, hogy hozták a csajok a szokásos formájukat. Én rég olvastam ennyi lökött szereplőről egy helyen.

Akik őszintén hiányoztak számomra, azok a Connyék közvetlen szomszédai voltak, illetve az Anyák Klubja (vagy szövetsége? még mindig nem tudom, mi a tisztességes neve ezeknek a "szupi mamik"-nak) sárkányai voltak. Alig-alig szerepeltek benne.

Mimit, amennyire imádtam az első részben, annyira borzasztó volt ebben a kötetben. Persze, tragédia történt vele, de attól nem kell hárpiává válni. Naná, hogy Ő is akkor kap észbe, amikor a szeretett pasi már másik kontinensen jár.
Anne meglepett. Nem is az, hogy tud a férje viselt dolgairól, sokkal inkább az lepett meg, hogy simán a gyerekek előtt tárgyalja ki ezeket a dolgokat a barátnőivel. Ez szerintem nem túl felelősségteljes-Anyához való magatartás.
Trudit eddig sem szerettem, most sem lett a kedvencem. Persze kell Kerstin minden könyvébe egy-egy elvont figura, de Trudit annyira nem tudtam a szívembe zárni sajnos. Pedig én próbálkoztam!
Connyt őszintén becsülöm. Gyönyörű szépen, és felnőttesen reagálta le Paris bejelentését, a közös nyaralásba is gyorsan belement. Ami nekem furcsa ezzel a nőszeméllyel: egyetlen egy félmondat sem utalt rá, hogy eszébe jutott volna, hogy elmegy dolgozni. Nekem ez elég fura hozzáállás. Akkor mégis miből él? A volt férjétől várja el, hogy eltartsa őket? A másik, ami számomra roppant idegesítő volt, hogy mindig a barátnői az elsők és ezt mindig Jaguárospasi szívja be, de közben meg Conny sír, hogy nem jön össze az "éjszakák éjszakája". (Tény és való, hogy nem szép dolog a barátainkat elhanyagolni egy-egy pasi miatt, DE mindennek van határa és a józan észre kell ilyenkor is támaszkodnunk, illetve egy igaz barát megérti, hogy "most tiplizni kéne, mert a fiataloknak kettesben van dolga". Természetesen ez csak egy zárójeles megjegyzés, független mindentől, hiszen imádom a könyvet ezektől függetlenül!)

Ezekre a kérdésekre valószínűleg a folytatásban kapnánk választ, de valószínűleg nem fogunk, hacsak nem fújom fel magam és portalanítom le a német tudásom végre-valahára.

- sztori: 5/5 (Vicces, kikapcsol, észre se veszed és vége.)
- szereplők: 5/5 (Bírtam őket, főleg a Klose családot!)
- borító: 5/2(Ez olyan semmilyen, szerintem az első könyv borítójához nem is passzol...)
- újraolvasom-e? IGEN! Főleg ha magyarul megjelenik az összes része a sorozatnak :-)
- Kedvenc idézet: 

– Na ja, élni éppenséggel lehet – piszkálta Anne a körmét. – Hát én akkor szeretkeztem utoljára a férjemmel, amikor… hadd gondolkodjam, azt hiszem, amikor teherbe estem.
– Ó – pattant ülő helyzetbe Mimi. – Miért nem szóltál? Hiszen ez csodálatos!
Anne bambán bámult.
– Mi azon a csodálatos?
– Hát a terhességed – magyarázta Mimi. – Annyira örülök!
– Miféle terhesség?
Mimi türelmetlenül fújtatott.
– Az imént mondtad, hogy a legutóbbi alkalommal teherbe estél.
– Úgy van, Jasperrel – szólt Anne –, te birka.
Akkorát nevettem, hogy a ránctalanító maszkom morzsái szanaszét repültek a szobában, Mimi pedig visszahanyatlott az ágyra. Jasper Julius legjobb barátja, és ősszel tölti be az ötödik évét.