Lois Duncan - Locked in Time - Időbe zárva

Kerestem valamit, ami nem túl hosszú, nem sorozat, érdekes a témája és már régóta halasztgatom, hogy elolvassam. Az Időbe zárva című könyvre esett a választásom, mert tényleg nem tegnap óta csücsül a kindlemen, de valahogy mindig "elfelejtettem", vagy átsiklottam felette.

A könyvet késő délután kezdtem el olvasni és konkrétan másnap reggelre be is fejeztem. Oké, hogy nincs 300 oldalas a könyv, de közben azért a minden napi rutinomat elvégeztem (sőt még kocsit is mostam :D!!!).

Ami iszonyúan tetszett az a könyv hangulata volt. Az első oldalaktól kezdve átjött és a legvégéig nem eresztett. Imádom a Louisiana-ban és Dél-Karolinában játszódó könyveket/filmeket. Annyira egyedi hangulatot tudnak sugározni. Félelmetes, mégis izgatja a fantáziámat. Nem tudom mi ez a nagy vonzdásom a déli államokhoz, például az Elfújta a szélt még filmen sem bírtam végig olvasni, könyvben meg sem próbálom inkább :D

S P O I L E R

A fülszöveg elolvasása nélkül is sejthető volt, hogy valami nincs rendben Lisette-tel és a gyerekeivel, a regény olvasásával pedig ahogy haladsz úgy gyorsan rá is lehet jönni a megfejtésre. Mire Nore rájön, hogy mi a szitu az olvasónak már rég leesett. Ezzel egyébként (szerintem) nem volt baj, mert én élveztem végig a könyv olvasását. Néha picit ijesztő volt, ugye az én kis lelkem romantikához van szokva, nem az "ijesztő" dolgokhoz ;-).
A könyv vége számomra megható volt. (Talán még sírtam is volna, ha nem hajnali 5-kor kelek, hogy munka előtt be tudjam fejezni :D) Szomorú, hogy Lis és Gabe így kellett, hogy végezzék, de szerintem Lis-nek teljesen elmentek otthonról a könyv végére, Gabe pedig totálisan besokalt mindenből és mindenkiből. Josie-t sajnáltam. Önhibáján kívül örökké a tinikort megélni szerintem borzasztó érzés lehet. Pont a legrosszabb kor, amiben ő "rekedt": 13 évesen már nem vagy gyerek, már fiúznál/buliznál, de ezekhez meg még "kicsi" vagy és ezt nagyon rossz és nehéz elfogadni. Na most ezt egy tinivel 2-3 évig is nehéz végigcsinálni, nemhogy egy örökkévalóságig. Nagyon remélem, hogy Josie-nak az új családjával boldog élete lesz.

Nagyon sajnáltam, hogy a szereplők hátteréről nem tudunk meg többet. Még izgalmasabb lett volna megismerni Lisették múltját még mélyrehatóbban, illetve szerintem ez a könyv még egy 100 oldalt elbírt volna. Számomra nagyon furi volt, hogy Nore apukája elvette a nőt, úgy hogy a lánya nem is találkozott vele. Nekem ez nagyon-nagyon rosszul esett volna.

Amikor Nore és David elmentek az idős bácsihoz "sztorizgatni" nagyobb bombára számítottam :D Illetve Lis naplói nagyon tetszettek, kár, hogy nem olvashattunk többet belőle. A voodoo hátteret is kibonthattuk volna jobban, ugyanis egy csomó ideig azt hittem, hogy valami szertartást kell megismételniük és ahhoz kell nekik Nore, nem pedig csak a pénz miatt.

A borító szerintem csodásan szép, nekem nagyon tetszik. Sejtelmes ;-) Tökéletesen passzol a könyvhöz magához.

Abban nem vagyok biztos, hogy nem fogom sosem újraolvasni ezt a könyvet, mert nagyon megfogott, még úgyis, hogy elég sok mindent bízott a mi képzeletünkre a szerző.

Kedvenc idézet:

A jelen, mint tudjuk, jelentőségét tekintve szinte elsikkad a dolgok nagy egészének rendszerében. Valójában egyedül arra szolgál, hogy hidat alkosson a múlt és a jövő között.